Tack för denna vinter Sylarna!

Jag har nu jobbat mitt sista pass på Sylstationen för den här vintern. När all STFs personal träffades på Storulvån i början av februari så kändes denna dag väldigt avlägsen. Nu känns det på ett sätt som att tiden flugit iväg. Men samtidigt känns den väldigt väl investerad när jag tänker på allt jag har fått uppleva på denna förhållandevis korta tid. Först den intensiva introduktionen och härliga möten med en massa nya människor. Sedan en 5-dagars tur med sylpersonalen. Bivackgrävning. Tältning. Härliga OS-framgångar i längdspåren. Gött häng i personalhuset. Snöskottning i kubik. Vasaloppet. Vildmarksmässan. Skidor på platten. Skidor på natten. Skidor uppför. Sköna åk utför och kul möten med en massa gäster.

Det känns på många sätt tråkigt att lämna mina fina kollegor och sylmassivet redan nu. Säsongen här har ju så mycket kvar att erbjuda. Men samtidigt så är jag nu otroligt sugen på att få starta turen så det känns ändå rätt. Och jag kommer ju dessutom förbi på lunch redan nästa helg.

Här nedan kan du se ett litet bildspel från min sylvinter. Klicka på någon av bilderna för att se ett bildspel.

/David

Kommentera

