Underbart att vara på tur igen

Idag har jag och mina 8 sylkollegor lämnat Storulvåns fjällstation för att göra en tur på fem dagar till vårt jobba på Sylarna fjällstation. En tur där vi får lära känna varandra och fjället lite bättre innan vi börjar jobba.

David vid tältVi har inte skidat särskilt långt, det har varit en liten solglimt men inte särskilt mycket och det blåser desto mer. Ändå mår jag så fantastiskt bra av att få vara på tur igen! Det är ett konstigt fenomen. Jag vet ju att jag älskar att få vara på tur, att det är en underbar känsla. Men jag kan ju tyvärr inte känna den känslan av att bara tänka på tur. Utan det är först nu när jag kommit ut som jag fylls av välbehag.

Vi har nu slagit läger i fjällbjörkskogen ett par km öster om Ulvåtjärn. På kalfjället är det 25 m/s i vindbyarna men är bor vi i lä bakom en kulle bredvid ån.
Björn bjuder på hjärtanBjörn hade tänkt till och överraskade oss andra med hjärtan kväll. Mycket uppskattat!

Nu sitter jag här i en stor dunjacka. Jag är varm, torr och mätt. Tittar på fullmånen och molnen som sveper förbi. Fjällbjörkarna kastar långa skuggor över snöfälten. Livets liv.

/David

Kommentera

