Dagar fulla med positiv energi

Just nu är både jag och Niclas på Storulvåns fjällstation. Fram till slutet på mars kommer vi båda att jobba till fjälls. Jag på Sylarna fjällstation och Niclas på Storulvåns fjällstation. Ingen av stationerna har öppnat ännu. Storulvån öppnar den 14 februari och Sylarna den 21 februari. Alla som ska jobba åt Svenska Turistföreningen denna vinter befinner sig just nu på Storulvån för en gemensam personalintroduktion. Under dagarna tre får vi lära oss mer om STF, första hjälpen och hur vi på bästa sätt möter de gäster som strax kommer till våra anläggningar.

20140210-181712.jpg

Att sitta i skolbänken är helt okej med denna vy!
Foto: David Erixon

Det som gör mest intryck på mig under dessa dagar är alla den positiva energi som jag fylls av. Att återse så många härliga vänner på en och samma gång är en stor lycka. Att dessutom träffa massa nya människor fulla av förväntan är också väldigt kul. Därtill försöker jag såklart klämma in en och annan skidtur och får njuta av vackra vyer så jag mår minst sagt bra.

Ikväll ska vi dessutom dela med oss av skidturen vi gjorde genom Norge i fjol. Ett av våra mål med de långturer vi gör är ju att få inspirera andra till fjällupplevelser. Ganska tacksam uppgift en sådan här kväll på en sådan här plats.

Fridens!

/David

Kommentera

