Produkttest i Åre Björnen

Idag har jag gjort två produkttest i Åre Björnen. Jag har dels testat en väst från Aclima och så jag har testat min guidekollega Johan Arnemos kunskaper i fristil.

David i Björnen

De senaste två dagarna har det varit en känsla av vårvinter här i Åredalen. Under hela Januari var det sällan som det var varmare än -10. När det nu blev nollgradigt och samtidigt soligt väder så kunde jag igår känna solens värmande strålar för första gången det här året, en underbar känsla.

Vädret idag var lika bra så jag stack till Björnen med min guidekollega Johan. Han föredrar att ha skidor under fötterna som är åtminstone 100 mm i midjan men hade provat att skejta några dagar i våras och ville hänga på. Som den gamle bandyspelare han här så blev det bra fart under skidorna. När jag dessutom gjorde tabben att berätta lite tekniktips för honom så fick det till följd att han dansade ifrån mig i spåret. När han väl väntade in mig så sken han ikapp med solen, mäkta nöjd och belåten. Lika glad och nöjd var jag. För det som möjligtvis är roligare än den egna skidglädjen det är att få åka med andra och se deras glädje och stolthet. Produkten Johan Arnemo levererade ett mycket gott fristilsresultat, mycket bättre än förväntat.

Johan skejtar

Jag passade även på att testa min nya väst från Aclima, Wool shell väst. Jag har aldrig varit någon storanvändare av väst och ville ge det en chans. Jag gillade skarpt känslan av kunna röra armarna fritt men ändå vara varmare klädd kring bålen. Just idag blev jag dock lite för varmt klädd men det gick ju å andra sidan enkelt att vädra ut genom att öppna upp dragkedjan.

Aclima wool shell

Om jag är själv på träningspassen har jag ibland med mig någon trevlig podcast att lyssna på. Ett krux blir ofta att lista ut var jag ska ha telefonen men det har Aclima löst på ett fiffigt sätt. I bröstfickan sitter ett brett resårband som håller telefonen på plats. På fickans insida är det dessutom förberett ett litet hål för hörlurarna så att de kan gå innanför västen och smita upp genom kragen.

Jag kommer definitivt att använda västen fler gånger framöver och ser fram emot att köra den i lite kallare väder. Den får dock klart godkänt redan nu. Om den blir en del av den slimmade slutliga packningen återstår att se i slutet av mars.

/David

Kommentera

